Ny Opel hver tredje måned

Opel ADAM 281495

Opel lancerer Like2Go, der gør det muligt at skifte bil hver tredje måned og betale et fast beløb pr. måned, der omfatter forsikring, ejerafgift og 2100 kilometer.

Skift til en ny elle næsten ny Opel hver tredje måned uden udbetaling for 2.695 kr. pr. måned. Konceptet hedder Like2Go og omfatter alle omkostninger til bilen på nær benzin. Den månedlige ydelse afhænger af bilstørrelsen, men omfatter i alle tilfælde forsikring, vægtafgift og 2100 kilometer pr. måned. En Corsa koster 2.695 og en Astra koster 3.595 kr. pr måned. Ud over muligheden for at køre i en ny eller næste ny Opel giver Like2Go mulighed for at skifte bilstørrelsen hver tredje måned. Har man normalt kun brug for en Corsa, kan man i ferieperioder opgradere til en større bil som Astra eller Zafira. 

Efter en bindingsperiode på tre måneder kan aftalen opsiges med en måneds varsel, og fungerer dermed som en abonnementsordning. Like2Go aftalen indgås hos www.like2go.dk.

Legesyg Fiesta med lækker lyd fra B&O PLAY

Musik er godt for sjælen og reducerer stress. Et nyt samarbejde hos Ford gør, at musikken tapetserer din køretur bedre.

Køreturen på arbejde kan ofte være lang og kedelig. Men vidste du, at musik på turen kan gøre dig glad og hjælpe med at reducere stress? 
Mange eksperter er enige i, at musik er godt for sjælen og har mange helbredsmæssige fordele. Også når du synger karaoke på vej på arbejde med bilens audiosystem på fuld udblæsning.

Ford er stolte over at præsentere et nyt samarbejde med B&O PLAY. Du kan fortsat synge karaoke på vej på arbejde i bilen, men nu med den lækreste lyd i kabinen med et lækkert audiosystem. Det nye B&O PLAY audiosystem i den nye Ford Fiesta er det mest kraftfulde i sin klasse. 

Det lækre 675-watt audiosystem spillede mere end 5000 sange, så ingeniørerne under udviklingen kunne sikre sig, at systemet fra B&O PLAY lyder suverænt uanset om man er til Aqua, Metallica eller noget helt tredje. 

”For mange er den musik de elsker en vigtig del af køreturen – den er deres helt eget soundtrack,” fortæller Jan Schroll, Supervisor for Multi‑Media & Connectivity hos Ford Europa. ”B&O PLAY i den helt nye Fiesta vil give den bedste lydkvalitet til vores kunder – og deres yndlingsmusik vil lyde bedre end nogensinde før”. 

Det lækre B&O PLAY audiosystem tager dig med tilbage til dengang du var til Metallica-koncert. Hele kabinen vibrerer af den lækre lyd – både fra bandet og fra audiosystemet. Bandets energi og følelser kan mærkes, mens du sidder komfortabelt i din nye Fiesta. 

”Vi elsker at bruge live-optagelser når vi tester systemet, for de viser, hvordan audiosystemet gengiver følelser gennem musikken – som var du selv til stede,” fortæller Stefan Varga, Acoustic System Engineer ved HARMAN International. ”I det øjeblik musikken giver mig kuldegysninger, ved jeg, at vi har ramt rigtigt”.

Ford er stolte over samarbejdet med B&O PLAY. Audiosystemet vil for første gang se dagens lys i den spritnye Ford Fiesta, der lanceres i Danmark til sommer.

10 numre til turen
Ingeniørerne lyttede til over 5000 musiknumre da de testede det nye lydsystem fra B&O PLAY. Her er 10 af de numre:

AC/DC – Thunderstruck 
Adele – Rolling In the Deep
Cécilie Norby – You
Deftones – Change
Ed Sheeran – I See Fire
Kings of Leon – Closer 
Linkin Park – When They Come For Me
LORDE – Royals
Pink Floyd – The Happiest Days of Our Lives
Tina Turner – Simply the Best

Opel Insignia stationcar uden merpris

Opel Insignia Sports Tourer 304052

Opel har prissat Insignia Sports Tourer til samme pris som den 5 dørs Grand Sport og har nu også fået beskatningsværdierne ved erhvervsleasing klar. Beskatningen begynder ved 270.000 kr. for en Insignia 1,5T Dynamic med 165 hk og 5 døre eller som stationcar.

Prislisten bliver enkel for den nye Opel Insignia, for Opel har samme pris på en stationcar som på en 5 dørs hatchback. Begge begynder ved 320.000 kr. for en Enjoy med fem døre eller som stationcar. Når salgsprisen på de to varianter er den samme, bliver beskatningen ved erhvervsleasing naturligvis også den samme. Laveste beskatningsværdi er således 270.000 kr. for en Dynamic version med benzinmotor på 165 hk. En dieselversion med samme udstyr og 136 hk har en beskatning på 320.000 kr. Dynamic versionen er det næsthøjeste udstyrsniveau til Insignia, men ønsker man yderligere udstyr, kan man for en beskatningsværdi på 305.000 kr. få en Dynamic BEST Line PLUS med 165 hk motor med automatgear, 8” touchskærm, indbygget navigation, adaptiv fartpilot med nødbremse, el-opvarmet forrude, bakkamera og DAB radio. En 2,0 dieselmotor på 170hk med samme udstyr har en beskatningsværdi på 331.200 kr. Standardudstyret på Dynamic versionen af Insignia omfatter nøglefri åben & start, fartpilot med automatisk nødbremse, regnsensor, automatisk lyskontrol, læderrat med varme, ergonomiske certificerede forsæde, parkeringsassistance, elektronisk klimakontrol, alufælge og Opel OnStar.

Topmodellen Dynamic BEST Line PLUS med dieselmotor på 170hk, 8-trins automatgear, 8” touchskærm, indbygget navigation, adaptiv fartpilot med nødbremse, el-opvarmet forrude, bakkamera og DAB radio har en beskatning på 350.000 kr. både som Grand Sport og Sports Tourer.

Opel viser ny SUV med navnet Grandland X

Opel Grandland X 305587

Senere i 2017 kommer den tredje X model fra Opel, der har fået navnet Grandland X. De første billeder er netop frigivet.

Om kun to måneder introducerer Opel den kompakte SUV lignende Crossland X, men allerede nu kan Opel løfte sløret for den næste høje bil i Opel familien, der har fået navnet Grandland X. Den 4,48 meter lange Grandland X er 20 centimeter længere end Mokka X og Crossland X og lægger sig dermed i klassen over de kompakte SUV’er. På europæisk plan har markedet for SUV lignende biler udviklet sig fra en markedsandel på kun syv procent i 2010 til nu godt 20 procent.

Grandland X er spækket med sikkerhedsudstyr som blandt andet automatisk nødbremse med opbremsning også for fodgængere, advarsel ved uopmærksomhed bag rattet og mulighed for LED forlygter, avanceret parkeringsassistance, 360 graders kamera og Opel OnStar. På komfortsiden byder Grandland X på ergonomiske forsæder, varme i rattet og varme i både for- og bagsæder. En Opel nyhed er såkaldt Grip Control, der sikrer optimalt vejgreb under alle forhold. Føreren kan vælge mellem fem forskellige køreprogrammer, så kræfterne til forhjulene distribueres på den bedste måde afhængig af, om bilen kører på sne, i mudder, sand eller på våde overflader. Grandland X måler 4477 millimeter i længden, 1844 mm i bredden, 1636 mm i højden og akselafstanden er 267,5 cm. Grandland X får verdenspræmiere på biludstillingen i Frankfurt til september og kommer på gaden i Danmark i november.

Vælg selv udbetalingen på leasing af ny Insignia

Opel Insignia Grand Sport 304372

Opel er klar med priser på privatleasing af ny Insignia. Vælg selv mellem førstegangsydelse på 10.000 kr. eller 20.000 kr. Billigste variant er Grand Sport med 1,5T benzinmotor på 140 hk til 3295 kr. pr. måned.

Opel melder nu den nye Insignia ind på markedet for privatleasing med et tilbud, hvor leasingtagerne har mulighed for at vælge mellem to udbetalinger enten 10.000 kr. eller 20.000 kr. Begge aftaler løber i 36 måneder med 15.000 kilometer pr. år, men alt efter smag og behag kan man vælge mellem 20.000 kr. i førstegangsydelse eller en lavere førstegangsydelse på 10.000 kr. Ved 20.000 kr. er den månedlige ydelse 3295 kr., og ved 10.000 kr. i førstegangsydelse betaler man 3695 kr. pr. måned. Med den laveste førstegangsydelse får man en besparelse efter det første år på lidt over 5000 kr.

Billigste privatleasing af Insignia er en 1,5T med 140 hk og Enjoy udstyr plus ekstraudstyr som metallak, to-zone klimaanlæg, krompakke og parkeringssensor til 3295 kr. pr. måned med 20.000 kr. i førstegangsydelse. Ønsker man flere kræfter, kan man vælge Dynamic versionen med 165 hk benzinmotor til 3995 kr. pr. måned, og så får man desuden 8” skærm, indbygget navigation, adaptiv fartpilot med nødbremse, el-opvarmet forrude, bakkamera og DAB radio. Automatgearsversion kan leveres til 1,5T med 165 hk for 400 kr. ekstra pr. måned. Med 1,6 CDTI dieselmotor på 136 hk og automatgear kan Insignia privatleases for 4.795 kr, pr. måned med 20.000 kr. i førstegangsydelse.

Ny Opel Insignia Grand Sport og Sports Tourer

Opel Insignia Grand Sport 305514

Mere af alting: Standardudstyr, komfort, plads og køreglæde

  • Designet med inspiration fra Opel Monza Concept: Sportslig, elegant og aerodynamisk
  • Vægttab: Grand Sport vejer op til 175 kg mindre og Sports Tourer op til 200 kilo mindre end forgængeren
  • Mere bagageplads: Stationcar med over 130 liter mere bagageplads end forgængeren
  • Køreglæde: Sjovere køreegenskaber, firehjulstræk med torque vectoring
  • Langt lys uden at blænde: Nyeste generation af IntelliLux LED® matrix forlygter
  • Mere sikkerhed: Lane Keep Assist, automatisk nødbremse, 360° kamera
  • Komfort for og bag: AGR-certificerede forsæder, opvarmede bagsæder og varme i forruden
  • Mere service: IntelliLink infotainment og Opel OnStar med udvidet service

Mere plads og mere standard- og sikkerhedsudstyr er nogle af kvaliteterne ved den nye Insignia, der får debut i Danmark som 5 dørs Grand Sport til maj og ca. en måned senere som Sports Tourer stationcar. Forgængeren blev produceret i 900.000 eksemplarer og vandt Car of the Year titlen 2009 i Europa, så det er en tung arv nyheden skal løfte. Men den nye Insignia er da også forbedret på alle områder. Mere plads, mere komfort, mere sikkerhed, mere udstyr og lavere vægt. Standardudstyret omfatter nu blandt andet automatisk nødbremse og Lane Keep Assist med styrekorrektion. Den nye Insignia kan også udstyres med avancerede LED Matrix forlygter med 16 selvstændige LED enheder i hver forlygte. Lyset tilpasser sig automatisk mod- og medkørende bilister uden at blænde, selv om det lange lys er permanent tændt i mørke. Insignia får en række nye komfortdetaljer som mulighed for varme i bagsædet, varme i forruden, og som på mange andre Opel modeller er varme i rattet standardudstyr. På tekniksiden er der ny otte trins automatgearkasse, nye benzinmotorer og nyt avanceret firehjulstræk.

Den nye stationcar udgave af Insignia rummer op til 130 liter mere bagageplads end forgængeren og kan nu klare op til 1665 liter, når bagsæderyglænet lægges ned. Med alle fem sæder i brug rummer Insignia Sports Tourer 560 liter. Bagagerummet er 9,7 cm længere end forgængerens. Grand Sport rummer 490 liter bagage med plads til fem personer i bilen og op til 1450 liter, når bagsædet inddrages til bagage.

Også fodgængere og cyklister kan potentielt få gavn af den øgede sikkerhed i Insignia. Bilen har som den første bil i klassen aktiv motorklap udført i aluminium, der automatisk springer op i tilfælde af en personpåkørsel for at øge afstanden ned til hårde dele i motorrummet og dermed mindske risikoen for hovedskader hos uheldige fodgængere eller cyklister.

Designet inspireret af Opel Monza Concept

Inspirationen til designet har Insignia designerne hentet fra Opel Monza Concept. Ambitionen var at overføre det atletiske udtryk fra konceptbilen til både Grand Sport og Sports Tourer. Der er dog også en markant vægtbesparelse på begge karrosserivarianter, der er med til at sikre indtrykket af en dynamisk bil.

Sports Tourer er op til 200 kilo lettere end forgængeren afhængig af version og med fem døre er vægtbesparelsen op til 175 kilo. På trods af denne betydelig vægtreduktion er bilens akselafstand 9,2 cm længere end den nuværende model og dermed nu 283 cm. Sporvidden er forøget med 11 millimeter. Udhænget over for-og bagaksel er mindsket. Aerodynamikken er en af de bedste i klassen med en luftmodstandskoefficient på 0,26.

For at gøre adgangen til bagagerummet så enkel som muligt kan Insignia Sports Tourer udstyres med elektrisk bagklap, der kan åbnes og lukkes ved at vippe foden ind under bagerste kofanger, når man har tændingsnøglen på sig. Systemet holder øje med, om bagklappen kan åbnes uden at ramme noget og stopper automatisk. Brændstofpåfyldningen er uden et traditionelt tankdæksel for at lette tankningen af bilen.

Nye motorer med lavere forbrug

Test udført under den nye og mere realistiske WLTP kørecyklus (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) viser at forbruget er faldet mellem 3 og 10 procent på sammenlignelige motorer i forhold til forgængeren.

Insignia får to helt nyudviklede 1,5 liters benzinmotorer på hhv. 140 og 165 hk. Opgjort efter den lovpligtige EU-norm er forbruget ved blandet kørsel 17,5 km/l med 140 hk og 16,7 km/l med 165 hk. i Grand Sport version. Med 2,0 liters benzinmotor får Insignia 260 hk. Forbruget ved blandet kørsel opgjort efter EU-normen med denne motor er 11,6 km/l i Grand Sport version. Denne motor er koblet til en 8-trins automatisk gearkasse og et avanceret nyudviklet firehjulstræk med torque vectoring, hvor det bagerste differentiale er erstattet af to koblinger, der kan styre kraftoverførslen individuelt til hvert hjul afhængig af kørselsforholdene.

Udvalget af dieselmotorer omfatter 1,6 liters med 110 eller 136 hk. Forbruget ved blandet kørsel opgjort efter EU-normen er henholdsvis 25,0 km/l og 23,3 km/l. Desuden findes en 2,0 CDTI med 170 hk, der kører 19,2 km/l ved blandet kørsel.

Sikkerheds- og komfortsystemer

  • Head up display i forruden viser hastighed, trafikskilte, indstilling af evt. fartbegrænser eller fartpilot og navigationsoplysninger med retningspile.
  • 360 graders kamera – fire individuelle kameraer – et på hver siden af bilen – giver et fugleperspektiv af bilen ved parkeringsmanøvre.
  • Adaptiv fartpilot med nødbremse – radarbaseret – fastholder den valgte hastighed under hensyn til hastigheden af bilen foran. Systemet bremser bilen, hvis der er risiko for påkørsel af en forankørende, og føreren ikke reagerer ved selv at træde på bremsen.
  • Lane Keep Assist med automatisk styrekorrektion – hjælper til at holde bilen i ret bane – og korrigerer styringen, hvis bilen utilsigtet er på vej over i en anden bane.
  • Rear Cross Traffic Alert – advarer ved tværgående trafik bag bilen – for eksempel i forbindelse med udkørsel fra en parkeringsplads. Registrerer tværgående trafik fra højre eller venstre op til 20 meter på hver siden af bilen i en 90 graders vinkel.
  • Automatisk elbetjent bagklap der kan åbnes ved at bevæge en fod ind under bagerste kofanger, hvis man har tændingsnøglen på sig.
  • “Keyless Open & Start” er standardudstyr på alle Insignia versioner.
  • Bagsæderyglænet kan lægges ned i forholdet 40/20/40.
  • Brændstofpåfyldningen er designet uden et traditionelt benzindæksel – det gør påfyldningen enklere.
  • Passagerer ved bagsædet får 3,1 cm større frihøjde over hovedet, 2,5 cm mere plads til skuldrene og 2,7 cm mere plads i hoftehøjde
  • Insignia Sports Tourer kan udstyres med et glassoltag der måler 1400 x 860 mm og rækker hen over bagsædet.
  • Varme i bagsæderne ved de to yderste pladser. Og mulighed for varme i forruden.
  • Intellilink systemet er forberedt til Apple CarPlay og Android Auto (Android har endnu ikke frigivet en dansksproget app, så oplysninger fra Android telefoner kan endnu ikke vises på bilens skærm). 4G LTE Wi-Fi hotspot med mulighed for syv opkoblinger bliver en mulighed i forbindelse med OnStar i løbet af året – forventeligt klar i Danmark i løbet af sommeren.
  • OnStar bliver udvidet – nu med mulighed for at få hjælp fra en serviceassistent til at booke hotelovernatninger og hjælp til at finde parkeringsområder.
  • AGR certificerede forsæder med massage, ventilation, el-justerbare med hukommelse.
  • LED Matrix forlygter med 16 LED lysenheder – dobbelt så mange LED enheder som matrix lygterne på Astra - i hver forlygte med rækkevidde på op til 400 meter.  Lygterne på Insignia tilpasser lyskeglen til vejens forløb gennem sving, så en større del af vejbanen bliver oplyst når rattet drejes.
  • Topversioner med nyt firehjulstræk og torque vectoring – to flerpladede koblinger erstatter et konventionelt differentiale ved baghjulene og kan øge hastigheden individuelt for hvert baghjul på et splitsekund afhængig af vejforholdene. Til gavn for køreegenskaberne.
  • Nye benzinmotorer på 1,5 liter med ydelser fra 140 hk til 165 hk. 2,0 liters turbo benzinmotor med 260 hk, 400 Nm drejningsmoment og firehjulstræk samt ny otte trins automatisk gearkasse. Udvalget af dieselmotor omfatter 1,6 CDTI på hhv. 110 og 136 hk samt en 2,0 CDTI på 170 hk.
  • El-foldbare sidespejle med udstigningslys

Ignis Premiere i weekenden

312

Den nye Ignis er en rigtig charmetrold og usædvanlig meget sin egen. Der findes simpelthen ingen andre biler som den nye Ignis. Den er både en minibil, men mere potent end som så. Og en ægte SUV. Bare meget mindre og fiksere end de ellers store og tunge SUV-biler, der ellers kendetegner klassen. Men den er altså god nok. Vi kalder den en mini-SUV. Og den koster fra lige under 128.000 kroner.

Ignis er den første SUV i miniklassen. Selvom den er kompakt, er der god plads i kabinen, og du får også SUV værdierne med høj siddeposition og behagelige ind- og udstigningsforhold. Ignis fås også med firehjulstræk. Foruden et avanceret nødbremsesystem inkl. slingreadvarsel. Og med et lækkert multimediecenter. Ja, den fås endda også som mild-hybrid. Og med et nyt fleksiblet bagsædearrangement, hvor du selv bestemmer, om du vil have ekstra plads på bagsædet eller i bagagerummet. 

Kom forbi og oplev den nye Suzuki Ignis. Fx til Danmarkspremieren i weekenden. 

  
mechanic128 
Book tid på værkstedet
Klik her og book nu

Sørensen Biler, Helsinge A/S
Nørretoftevej 12
3200 Helsinge

Tlf. 48 79 51 36
Fax: 48 79 91 65

ford40px

Ford Serviceværksted

Åbningstider | medarbejdere
Kort og kørselsvejledning

Sørensen Biler ApS
Tofte industri 1
3200 Helsinge

Tlf. 48 79 85 00
Fax: 48 79 90 09

opel40px suzuki40px

Åbningstider | medarbejdere
Kort og kørselsvejledning